Un Helvasi Tarifi

Un Helvası Nasıl Yapılır ?
Sıvı Yağ İle Un Helvası
Un Helvası
un helvası
Un Helvası Yapımı
Küçüklüğümden beri çok severim un helvasını , sıvı yağ ile muhteşem bir tarif paylaşmak istedim, pamuk gibi ağızda dağılıyor , bayılacaksınız mutlaka deneyin derim.
Kandillerde yapılan en lezzetli tariflerden biriside un helvası dır , ben genelde sütsüz yapıyorum dilerseniz su yerine süt ile de yapabilirsiniz. un helvasının üzerine hindistan cevizi veya antep fıstığı tozu serperek farklı bir görünüm daha hoş bir aroma yaratabilirsiniz.


Un helvası tarifine BURADAN ulaşabilirsiniz
Mayalı kolay poğaça tarifine BURADAN ulaşabilirsiniz
Çıtır börek tarifine BURADAN ulaşabilirsiniz
Çilek Reçeli Tarifine BURADAN ulaşabilirsiniz
Pamuk Poğaça Tarifine BURADAN ulaşabilirsiniz

Un Helvası İçin Malzemeler ;
Sıvı Yağlı Un Helvası
  • yarım su bardağında biraz fazla sıvı yağ
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı toz şeker 
  • 2 su bardağı ılık su
  • üzerine hindistan cevizi.
Yılbaşı menülerine BURADAN ulaşabilirsiniz,
Yılbaşı Meze Tariflerine BURADAN ulaşabilirsiniz
Yılbaşı Tavuk Dolmasına BURADAN ulaşabilirsiniz
Yılbaşına Kolay Tatlı Tariflerine BURADAN ulaşabilirsiniz
Yılbaşı sofrasına 10 kolay meze tarifine BURADAN ulaşabilirsiniz

Un Helvası Tarifi ;
Un Helvası Nasıl Yapılır
  • Tencereye 2 su bardağı suyu ve toz şekeri ekleyip ateşe koyalım, dilerseniz su yerine süt kullanabilirsiniz.
  • Sıvı yağı tavaya döküp kızdıralım, üzerine unu ekleyip kavuralım, yaklaşık 20 dakika bıkmadan karıştıralım
  • Un karamel rengi aldığında , suyu ekleyip kavurmaya devam edelim kısa sürede un suyu çekecek , 
  • Bir süre daha karıştırıp 5 dakika kadar tavanın üzerine kapağını kapatıp dinlendirelim
  • Servis tabağına dizip üzerine hindistan cevizi serpip servis edelim , ılık olarak servis edilmesini tavsiye ederi.
Afiyet Olsun.
sütsüz un helvası
Un Helvası Tarifi
Sütsüz Un Helvası Tarifi
Kolay Un helvası
Bir önceki tarifim Sultan lokumu

Yorumlar

  1. Un helvasına bayılırım.Evlerimizin klasik lezzetlerindendir.Ellerinize sağlık canım.Selamlar.

    YanıtlaSil
  2. Tam da aradığım kıvam bu :)Un helvasını çok severim.Çok da güzel fotograflamışsın :)Blogunu takibe aldım canım bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. sütle mi suyla mı daha lezzetli olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Damak tadına göre değişir benim tercihimi sorarsan ben şu ole yapılan un helvasini daha çok seviyorum :)

      Sil

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler.. her kelime altın değerindedir..
sizde hayata dair yorumunuzu bizimle paylaşın..